Mycket vackra bilder...


Enligt mitt förmenande åtminstone.  Idag var det blåsigt under motionsrundan och någon regnskur uppenbarade sig men det var en sån här dag då det var hög frekvens och gnolande på musik, ingen radio, som gjorde att takten ökade o minskade. Dessutom tog jag en backe så fort jag kunde och jag kan garantera att pulsen inte var över hundra. Men har man vilopuls på 50 så var det kanske inte så förvånande !  Sen när jag kom hem läste jag på SVT-text att FÖR HÅRD TRÄNING KAN STÖRA HJÄRTRYTMEN enligt forskare vid 2 universitet. Men det gällde elitidrottsmän, vasaloppsåkare.  2 %  ca av 47 000 vasaloppsåkare råkade ut för detta ! Det var ju väldigt många !  Varför inte skriva om de 98 % i stället ? Lite så är det i dagens journalistik, enligt min mening !

Jaa, vackra bilder var det. Fick ett stort fotografi på min mor i 20-års åldern av min äldsta syster i förra veckan. Är det konstigt att en av ens symboler för skönhet är Gina Lollobrigida. Jag är stolt över att ha haft en sån vacker mor. Dessutom var hon " vacker innuti".  Jaa, ibland kan man ställa sig frågan, vilket många män borde, vilka kvinnor har man tyckt mest om här i livet och vad har präglat deras kärlek och förälskelser senare i livet ? Intressant och huvudsaken är att man inte lidit "nån skada" av det även om "föremålen växlat"
Jag har problem. Problemet är Arsenal som fick stryk av Man United  med 8-2. Skador o tapp på 3 av sina bästa spelare är en förklaring men det är rena "käftsmällen" för en Arsenalfan. Tur att man ha "reservkapital" i Manchester City och Liverpool att luta sig mot !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0