Tiden går fort, det blir man verkligen påmind om !


Jaa, det här är väl ljung o den växten räknas väl till sensommaren, hösten. Och på min motionsrunda idag så blev jag varse om många ställen med denna vackra växt !

Och så fick jag syn på detta meddelande på en anslagstavla i vid hembyggdsgården. Om den stör mig, inte de minsta. Om jag får som jag vill så tänker jag gå och äta julbord på denna trevliga servering !
Att tiden går fortare o fortare när man blir äldre är det många med mig som vittnar om ! Själv kan det ochså bero på att jag har "mycket roligheter i huvet" . Jag närmar jag ju mig, som alla andra, den tiden när jag själv blir en gen eller rot hos många ättlingar. Därför är jag själv intresserad av mina gener o rötter. Men om någon tycker det går till överdrift så ber jag denne att tänka efter o konstatera vad för annat jag är intresserad av här i livet , förutom självklarheter som deras egna personer !
Jag kommer nu på kommande blogginlägg " besöka" de platser som mina utländska rötter är födda på,  1800-talet, tyvärr saknas förgående århundrade eller längre bakåt. Jag själv då ! Jo, det kan jag ta  här med orter jag bott på mer än 7 månadader!  Född Stockholm, Örebro, Hjo, Luleå, Kristianstad, Sollefteå, Överuman, Simrishamn, Askersund.
Mina svenska rötters orter o områden är långt bak i tiden och i nutid först ! Morfars Stockholm/ Göteborg/Tölö, Farfars Karlstad/Stora Kil/ Grava, Farmors Gällersta/Örebro, . Mormor föddes i Arlöv 2 år efter det föräldrarna med syskon kom till Sverige som preussiska medborgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0