Från det ena till det andra !


                O hitta på "uppseendeväckande"  rubriker till den lilla bloggen är inte alltid det lättaste ! Men det ligger ju i alla fall sanning i den ! Ty på förmiddan, vid 9-tiden som vanligt, gick jag ut i det milda, blåsiga vädret. Innan dess hade jag sett på radarbild att det åskat vid västkusten o i Småland i natt, 316 blixtnedslag nånting. Och nått även på morgonen. Har säkert hänt " på 1700-talet nån gång". Jaa, jag satt vid köksbordet nån gång kring 1970 och hörde åskan i januari när en hagelby for fram över Simrishamn
                           Fotot är från den s.k. "mördarbacken" på skogsrundan vid idrottsplatsen. Bilden ljuger för det är brantare än det ser ut ! Det har ni väl hört av kommentatorerna på tv sagt under skidtävlingar " det är mycket brantare än det ser ut" !

           Några timmar senare hade vi månadsmöte på SPF med luciafirande ! Samma barn som för 3 året sjöng så fint för oss ! Efter det blev det lite information och sedan kaffedrickande ! Efter det sjöng jag och mina sångarkolleger under ledning av musikdirektör Bertil några sånger, bl.a. , Nu går sista visan ! Sen blev det julklappsutdelning ! Vi hade köpt var sin julklapp som " blandades i en säck" och blev uttdelade av " tomten utan skägg ", den rolige och mysige Lars. Sen blev det lite snack o information och alla skiljdes med orden God Jul !
Vad jag själv fick i julklapp, kunde inte låta bli o öppna, var en ljusstake med sterinljus till , inte alls dum. Vad jag själv gav ? Blir en förborgad hemlighet !
                          Och om en timme ca, börjar matchen i hockeyallsvenskan Bofors- Örebro. Det blir hårda papper och spännande !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0