Jan strävar o korpen skränar !


                 Jaa, jag strävar på med min motion, inget snack ! O på min runda idag på lite frusen mark så hördes  korpen skräna i skogen innan hembyggdsparken. Faschinerande ljud som har hörts mycket på sistone. Och har bara sett dom på håll flygandes. Stora är dom o ryktet kring dom har ju funnits i århundraden. Och dom sägs i äldre tider ha förebådat orosår om jag inte missminner mig !
                Dom här änderna  o ankorna som syns längst upp då ? Jaa,  dom sörplar o står i i vattnet på gräsmattan invid strandpromenaden. Jag förstår inte vad dom är ute efter, för en fågel tar sig ju bara en " klunk" vatten o inte så ofta. Men här kan dom hålla på länge  med sitt beteende !

                      Och nån timme efter det jag kommit hem så började det snöa lite grann. Det håller på ännu och just nu är det en halv plusgrad ! När det gäller vädret så tittar jag noga på en statlig seit, en norsk och en ny svensk som är bra. Och inte är dom särskilt bra på sina prognoser precis just nu, varken för varje dag eller 10 dygn framåt ! Den ene dan skall det bli dagar med enbart minus framöver o en del snö men idag så verkar det bli  som det skulle bli  både regn o snö i mitt område o bli både  plus o lite minus framöver. Det måste var ett " besvärligt vederlege " ?!  Kan man inte förutspå hur vädret skall bli inom tio dar hur skall man då kunna göra det i framtiden ? Men det är alltid "domedagens lobbyister som vinner ", tycker jag !
                        Ja, temperaturmätningarna kan dom väl åminstone klara ? Så här har vi "mina observationer" för idag ! Örebro -2, Ljubljana + 12 !, Tbilisi -1, Samarkand + 1 och Jerusalem + 11.
               Snart blir det Engelska Antikrundan på TV. Och det handlar inte bara om värdet i pengar utan ochså om människoöden o kultur -och konsthistoria,  allt från "leksaker till  möbler" och mycket mer ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0