Korpen flyger...

            Det hette en film jag såg i något sammanhang på 80-talet. En Isländsk film var det, en grym och spännande sådan !

                    Ja, jag får  mycket " roligheter" i huvet när jag är ute o går. Här har jag ungefär 75-100 meter kvar på " mördarbacken" som nog är 200 m lång ! Idag tänkte jag på om det blir en vit jul ! Som det ser ut nu så är nog chanserna att få detta söder om norra Svealand inte så stora men det har ju ändrat sig mycket fram och tillbaks sen jag börja titta på olika långtidsprognoser. Sen fick jag syn på en kråka !

              Kråkfåglar är intressanta tycker jag. Dom är stora nog o känna igen ! Kråkan blir en 50 cm lång och är anlig i hela Sverige. Korpen finns ochså i nästan hela Sverige, det har jag inte nämnt. Här blir inga utförliga beskrivningar. Det är de fina fotona jag är ute efter från då Wikimedia som här !
                     Apropå vädret så var det idag 8:30 i Örebro +2, Ljubljana + 8, Tbilisi + 1, Samarkand + 4 och i Jerusalem var det + 8 .
                   Mindre roligt var det i går kväll att se Örebro få på nöten mot Bofors i hockeyallsvenskan med 4-0.Alla lag även topplaget Örebro får ju sina bakslag men dom hade ingen chance. Men dom leder fortfarande serien med 4 poäng för just Bofors. O dessa lag är ganska överlägsna just nu poängmässigt.
                               O ikväll blr det ishockey igen , Tjeckien- Tre kronor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0