Kung Bore ler i mjugg....


            ...åtminstone i Askersund. Så här såg det ut idag på en av skogsrundorna i stan ! Som sagt, jag vill ha snö när det är vinter ! Önskemål kan man ju ha sen får det bli som det blir. På fredag säger väderseiterna samstämmigt att det skall bli + 6 så kung Bore får väl göra ett nytt försök efter det ?
                         Igår såg jag en bra fotbollsmatch, Manchester city-Arsenal. Man. city vann med 1-0. Tre Kronor vann turneringen i Ryssland och var redan klara när de mötte Finland men fick däng efter dåligt spel ! O Morden i Midsummer, repris, gick senare på kvällen. Men det gör inget, för repriserna är om vart annat så jag har glömt vem som är mördaren. O miljöerna är ju så fantastiska.

               Jag tänker fullfölja vad jag sagt ! Att visa upp kråkfåglar på bloggen. Och det här är en råka ! Mest vanlig i södra Sverige, främst i Skåne ! Och där finns den på matbordet emellanåt.  Råkan är lite större än kajan och svart som en korp ! Det var allt från kråksången för idag och så hoppas jag Mif slår Leksand i dag i hockeyallsvenskan ! Foto från Wikimedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0