Det blir inte lätt att upptäcka !


                Återkommer till det som är svårt att upptäcka. Idag var det -11,3 när jag gick på min runda. Ingen blåst men mulet o en o annan snöflinga kom dalande. Rundan gick bra o höften är oväntat bra efter hårda utegångar i vinter. Idag gick jag som vanligt vid sidan om skidspåret i hembyggdsparken(stadsparken). Och om mig körde 2 skolflickor i tolv-års åldern. Den ena tappa staven i förskräckelsen och jag gick o överlämna den till henne. Ja, det är väl inte lätt att hastigt stöta på en skäggig äldre gentleman i skogen. Eftersom jag ställde vänliga frågor om hon hade sportlov så lugna hon ner sig . Nä, det var friluftsdag eller sportdag. På frågan när sportlovet skulle inträffa svarade hon att det visste hon inte . Hmm, tänkte jag när hon försvann bakom kröken !
             Ja, fotot ovan ! Där skall finnas ett rådjur eller en hjort på 100 meters håll som jag stod o prata vänligt med ! Stilla stod det och är lätt att se om man förstorar till bildskärmsstorlek. Man kan se det även här ! Titta lodrätt upp från det mörka på närmaste snötäckta sten. Då ser man något med ben som står på annan snöklädd sten mellan 2 trädstammar.
                 När jag skrivit detta skall jag gå och handla. I morgon är det årsmöte för SPF ! Jag skall både sjunga o vara i köket. hur det skall gå ihop vet jag ej ! Det får mina kvinnliga "chefer" i köket avgöra, lugnast så !
                Och tack Tåtte o Abbe för de fina korten. Mer till Tåttes hörna. Och Tåtte vi hörs snart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0