Visst är det viktigt !


          Joo, att sova ordentligt ! Det gör jag för det mesta nästan alltid men när jag gick ut igår efter att somnat sent p.g.a. entusiasmen o spänningen efter den fabulösa matchen mellan Arsenal och Barcelona så var den rundan mycket slitsam o seg ! Idag när man var utsövd som vanligt så var det en mycket mer givande runda, och snabbare ! Vad jag då tänkte på var alla ungdomar i skolan som sitter uppe länge på nätterna vid datorn och sen skall hänga med i skolarbetet. Och vad är det som "trillar in i skallen" på dessa icket fullvuxna ungdomar ?
Fotot ovan är taget mot hembygdsparken(stadsparken). Det var 11,6 grader minus när jag gick ut i denna enl. statistik årets kallaste vecka !

            Sen kom jag ju så småningom ned till strandpromenaden. På en skylt stod det att skridskoåkare få beträda isarna på eget ansvar och det betydde att promenera ej längre var "icke tillåtet". Den lilla traktorn var ute o plogade och några pimplade och andra körde skidor eller gick på isen !
                    I kväll är det hockey på tv igen. Matchen som gäller är Örebros bortamöte mot Västerås i allsvenskan. lokalderby o svår match för Örebro. I helgen är det ju sport med V-75 som gäller. Men på söndag fm. är det ingen sport så då går jag ut en runda !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0