En glatt o glad runda !


                     Jaa, verkligen. I natt ersattes den bortregnade delen snön av ny snö, 3-5 cm. Vad som var lurigt idag var att tack vare detta så var det trots broddar lite lurigt för det hala fanns fortfarande under. Och utan broddar hade det varit omöjligt att gå nån lång sträcka. Och rådjur fick jag se vid flera ställen. Längst bort på bilden stannade jag och tittade på tre rådjur som stod och åt på utlagda morötter. Och rådjuren har det besvärligare nu för snön är mycket hårdare packad av det "olycksaliga " regnet som kom för några dar sen !
                       Nu lyser solen ute ! I em skall jag gå o fika med mina SPF-kompisar. Gemensamt intresse o samtalsämne, rötter o släktforskning bl.a. O en av dom ringde o gratulerade på namnstan som var igår ! Jag har så många födelsedagar att hålla reda på så det här med namnsdagar har "försvunnit ur mitt medvetna" . Men som sagt födelsedagar har jag koll på. O därför har jag idag ringt o gratulerat min käre mellanson Bengt som fyller 45. Det är som jag brukar säga till mina söner "ni är ju snart lika gamla som jag är "
           O i dag på min runda fundera jag på om " det är vädret som bestämmer över hur svenska folket skall förhålla sig till det eller svenska folket som bestämmer över hur vädret skall förhålla sig till det " ?! Och ordet kaos används ju i många olika media så fort "ordet snö nämns" . Jag säger bara en sak ! Se er om i världen o bli lite "ödmjuka" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0