Det har regnat väldigt lite i Askersundsområdet men....

...idag har det kommit en del. Enligt väderprognosen Örebro län, enl. Örebro P4, som väl relaterar till SMHI, så skulle  det ihållande regnet i fm. avlösas av skurar med inslag av åska i em.Och dessa skulle kunna vara kraftiga Sen i kväll skulle uppklarningen ske. O dessa prognoser läses upp en gång i timmen, gamla som nya ! Felet som bl.a. radio Örebro P4 gör, tycker jag är att "bortse" ifrån att Örebro län är stort ! Och hade dom "kostat" på sig att titta på radarbilder på åska o nederbörd så skulle dom komma på "att dom motsäger" sig själva.
Själv sitter jag och tittar på en radarbild just nu som "förnyas" varje halvtimme. Där kan jag se om och när jag kan gå ut på en senare uppskjuten  runda !
Nu skall jag se på TV-play på program som jag missat i helgen p.g.a bl.a. fotbollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0