Det var länge sen man spela !


Det här ät taget från blåbärsrundan. Motionerade gjorde jag i förmiddags. Tennis var det länge sen jag spela. Antagligen för många år sen med mina söner i Baskemölla utanför Simrishamn. Sen spela jag i korpen ochså för Felix i S-hamn. Och även pingis. Tiden går !

Och idag använde jag tiden för att plocka blåbär igen. Och bunken var full när jag gick hem vid 16:30-tiden. Och jag börjar på att bli trött på att svara "visst finns det ". Det är kanske räven som skrämmer bort folk. Jag kommer ihåg hur media kom med "domedagspredikningar " i våras om att nån smitta hittats på några rävar så att det därför  skulle vara farligt att plocka bär i skogen. Detta dementerades först från utlandet och sedan av livsmedelsmyndigheter i Sverige. Jaa, så fick ju kvällspressen sälja lite mer på "katastrofrubriker !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0