En del nyordningar !

Jaa, det blir det. Tycker att jag har för mycket bloggar. Facebook är jag inte särskilt intresserad av utom att kanske få upp tidningsartiklar som jag sympatiserar med eller avsnitt från egen blogg och min musiksmak delar nog inte många. Den här bloggen kommer jag att ha kvar men huvudsaken blir att skriva i janekblom.wordpress.com som jag nyligen öppnat. Där kan man t.ex. trycka på mina foton med musen vänster och dom blir då uppförstorade och ännu bättre som jag tycker !
Det gäller att prata om vad man själv tycker och vad som känns bäst för en själv !  Jag pratar ofta om att "jag kör mitt eget race" . Att jag är nån egoist p.g.a. detta vänder jag mig starkt mot ! För i "mitt eget race" ingår NUET, FRAMTIDEN OCH RÖTTERNA ! Nuet med carpe diem innehåller löven, grenarna och kronan på min EK d.v.s. barn, barnbarn, systrar och deras "införlivningar" och kompisar med respektive. Framtiden är fortsatt livsvilja och posivitet  med sikte på Örebro ! Rötterna blir jag mer och mer involverad i och nyfiken på ju äldre jag blir och ju mer förstår jag genom detta min egen personlighet !  Jag har sagt det innan ! Min EK "klarar sig inte utan rötter, utan blad, grenar o krona ! Och vems träd gör det om man tänker efter ! Den största förolämpning jag skulle kunna få är att jag är en egoist och inte bryr mig ! Jag"hittade" uttrycket Omhulda för ett tag sen ! Jag omhuldar o tänker på många människor varje dag, mer eller mindre ! Utan att tänka på dessa människor varje dag skulle jag inte haft kraft att köra mitt eget race ! Jag har ju ochså den här symboliska bilden inom mig att jag sitter i en båt och åker längs en flod, å . På stränderna står alla jag umhuldar o vinkar o dansar o sjunger, döda som levande ! Detta gör mig stark i anden ! P.s. eftersom jag blev av med mina e-mail- adresser när datorn under datorns "förfall" eller sedan så ber jag er som har min e-mail adress att skicka mail med er egen mailadress men jag ser den kanske när ni skickar meddelandet ?! Det har jag glömt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0