Hur har du det idag Jan ?

!4 grader o växlande molnighet var det när jag steg upp vid 8-tiden. Rundan gick bra och var social, pratade med kända o okända bl.a.med min syrianska( inte syriska, skall ej blandas ihop) frisörska som stod utanför sin frisersalong och tittade på jublande studenter som kom farandes på flak. Vi hade lite funderingar kring detta firande och det här med att gå i skolan inte är en rättighet för t.ex kvinnor i alla länder ! Dom hade nog fått jubla om att fått gå i skolan o inte jubla över att få sluta den !
Ja, hur ja har du det Jan ? Jo, du jag har det bra och har inget att klaga över ! Trivs du o bo i Närke ? Ja, de alla tiders det har ökat min förnöjsamhet. Vet du vad du vill ? Absolut, jag kör mitt entusiasmerande race och spjärnar inte medvetet o omedvetet emot min längtan efter hembygden. Det har jag rätt till när jag är (nästan) 73 år och bott "ihop med mina anhöriga i Simrishamn" i snart 50 år ! O hade jag längtat tillbaks till t.ex. Korpilombolo eller Katmandu så hade jag flyttat dit !  Det verkar som du vet vad du vill ?! Jaa, Örebro nästa inom 2 -3 år, ha tålamod o carpe diem. Men med fötterna på jorden så ber man en bön att det blir som jag vill!  Och i morgon skall Torsten o undertecknad gå den härliga Mariedamms rundan. Vi skall ochså grilla korv på rundan. Carpe diem var det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0