På banan igen !


Ja hej på er ! Det här var den sista bilden jag tog innan datan "la av" ! En kopparödla ! Nästan allt blev överfört på den nya disken men mina epostadresser till anhöriga o kompisar är försvunna så det bliir att börja om från början igen ! Jag har samma epostadress som innan, [email protected].  Det är bra med mig och Stockholmsresan var som vanligt givande. Lars o jag räkna ut att det var sjuttonde gången undertecknad var i Stockholm i sträck. Lars femtonde. Elitloppet fick ett slut som förvånade alla ! Brioni vann trots att han var "uträknad" efter att turligt gått till final. Men vi gick en lång promenad på lördan i det kalla vädret till ett ställe högt upp på berget med fantastisk utsikt mot bl.a. Gröna lund, Strandvägen mm på andra sidan . Högst upp låg ochså en resturang och platsen kallas för Fåfängan. Bild kommer

Alltså, det var en fenomenal utsikt och om man "vänder sig om " och fotar mot där vi kom ifrån så kan man bl.a. se Globen. Och den här platsen vi befinner oss på är väl det sista av södermalm norrut. Vi bor ju inte så långt ifrån medborgarplatsen o kyrkogården där bl.a. Cornelius Wreeswik är begravd, alltså vid Katarinakyrkan !

Då får vi se hur det går på V-75 idag o Sverige slog Moldavien. Men jag såg igår en av de bästa tennismatcher jag sett, semifinalen mellan Federer o Jokovic i Franska Öppna. Bättre sport kan man inte se, en fantastisk tillställning som Federer vann ! Otrolig match som sagt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0