På blåbärsspaning !


Nu tittade jag efter när vättersnipan först användes. Tydligen så är båttypen inte mer än 100 år gammal enligt skylt på båten !
Jaa, från snokletning till blåbärsspaning. I år så var det ju en massa blommor på blåbärsriset men om det blir så många, tjaa. Karten är ju väldigt svåra o upptäcka för dom är ju gröna. Men visst såg jag ett o annat blåbär idag som mognade ! Förra året fick jag som vanligt ihop så mina 2 frysfack fylldes. Och jag har fortfarande kvar av denna skörd så det räcker ett par veckor ännu. Har till gröten nästan varje morgon, jaa 6 dar i veckan !
Som sagt var det såg dystert ut förra året ochså på blåbärsfronten men när man "lyfte på bladen" så visade sig att där satt fler än man trodde !
Och idag var det 14,7 grader, växlande molnighet. Jag tittar på temperaturen innan jag går ut på min runda vid 9-tiden, om nån undrar. När jag närmade mig hemmet syntes åt nordväst några mörka moln och en åskknall hördes. När jag kom in drogs apparaturen ut, det tog 10 sek. Billig försäkring !
Som barn fantisera jag som de flesta barn. Jag kommer ihåg att jag läste böckerna om Ture Sventon, detektiven som inte kunde säga s . 1948 kom den första boken ut. Semla t.ex blev temla. Jag var mycket imponerad över betjänten Omar o hans flygande matta som Ture Sventon använde sig av. Tänk o ha en flygande matta ! Det skulle passa en världsmedborgare som en annan.
Samtidigt och lite tidigare börja jag läsa Biggles-böckerna som handlade om stridspiloten James, "Biggles" Bigglesworth. Är det så konstigt att jag är så intresserad av flyg, särskillt  jaktflyg från andra världskriget till dags dato ! Flygande mattor, Tvesjärten, Spitfire, Mustang, Tunnan,  Lansen, Draken, Messerscmidt, Focke Wulf, Thunderbolt, Zero m.fl., m.fl,m.fl.. ........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0