Snart skall jag gå ut !

Jag sitter här o tittar på åskseit som är väldigt tillförlitlig. Vad jag kommer underfund med är att över Skövdeområdet och upp mot Vänern "åskar det alltid" ! Just nu kl 1/2 9 så går åskan över vänern. Det är det området som det åskar i just nu. Och i e.m, kväll, varnar dom för åska igen här i Askersund. Och nu när jag har "skaffat mig den bästa försäkringen", dra kontakter o adapter så syns åskan vara för mig "dessarmerad". På min favoritseit där blixtar redovisas med en minuts mellanrum så visades över vänerområdet 30, 40 blixtar i minuten !
Ja så är läget just nu på åskfronten o i "Jans värld" .
Jaa, rundan gick bra och i ganska maklig takt p.g.a. att höften sa ifrån. Sen såg jag på åskseiten att ett område rörde sig nordväst ut från södra vättern. Det såg ut att komma upp mot Askersund och öster om Askersund kom ochså några smällar. Men området passerade syd Askersund. Jag stod o tittade på blixtar över Vättern. Jag undrar om inte Hjoborna fick en del av det hela ? Och sen tog det samma väg mot Vänern ser jag nu på datan  och i närheten av Mariestad så kommer det många blixtar ännu ! Dom har precis inte haft det lugnt på den sidan idag ! O klockan är nu 18:24 och jag skall se på friidrott i kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0