Titt på stadens badplatser !


När jag gick ut idag var det 15 grader o sol. Det var knappt att jag hämtat mig från "chocken" att inget system av alla inlämnade i Sverige fick 7 rätt på gårdagens V-75:a ! Själv hade jag 3 rätt !
Jag tänkte jag skulle besöka stadens 2 badplatser o ta lite foto på håll ! Här har vi det första som heter Hagabadet o ligger längst öster ut o nära strandpromenadens början. Badet är inhägnat med jaa, trästaket som tas upp på hösten. Här har barn-barnet Tåtte badat o han var den ende den dan o varmt var det inte precis. Ja, så är det, det går aldrig att beställa fint väder inför besök. Det var här på vägen jag hitta en död snok !

Här har vi då det som jag tycker bästa badet om det är högsommarväder ! Det här badet ligger på Borgmästarholmen , barnens egen ö som den ochså kallas. Hit går man på en träbro som går från strandpromenaden. Och här finns ochså en servering som kommunen precis börjat driva! Den som drev serveringen i ett par år ville inte fortsätta på grund av att kommunen höjde hyran för byggnaden. Nu fick kommunen bita i det sura äpplet p driva stället själv. Det hade inte varit bra reklam för kommunen o ha en stängd servering på sommaren på denna lilla vackra och barnvänliga ö !
I kväll är det Lionel Richie som skall söka sina rötter i programmet " Vem tror du att du är " ! Gissa om jag sitter klistrad vid tv:n kl 21. Jag som har Närkingska, Värmländska, Göteborska/ Kungsbacka o dessutom Nederländska, Tyska o även  franska rötter sägs det ! Platser i "för dessa gener var o är ? " , Tölö, Karlstad, Deje, Kil, Gällersta, Karlskoga, Stockholm, Helsingfors, Arlöv, Köln, Halle, Magdeburg, Amsterdam, Elbesfeldt m.fl. Uj,uj säger jag bara, det bara o välja o begrunda o respektera !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0