Det bergiga Askersund !


                         Det här fotot är taget från ett litet berg eller del av ås i tjaa, nordvästra delen av stan. Det verkar precis som Askersund ligger mest på bergrund eller en ås. Och höjdskillnaderna är fraperande även nästan mitt i stan uppe vid Norra Bergen där de röda husen ligger bl.a. Och fraperande är ochså nivåskilnaderna mot strandpromenaden. Detta syns tydligt om man står o tittar från hembyggdsgården mot Vättern !
                       Lång runda idag. Köpt nytt virusskydd som snart går ut. Förnyar inte via datan även om det är lite billigare för skulle nått hänga upp sig så är det bra att ha cd-skivan från det nya. Mitt virus och brandväggsskydd mm fick jag när jag köpte datan för, tjaa, 6 år sen. Har aldrig haft så att datorn fått in virus som fördärvat o blivit kvar.
             Ikväll blir det till att titta på matchen i elitseriens slutspel, AIK-HV. Ska AIK göra sensation o slå ut HV från kvartsfinalen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0