Målgång i Mora !


         Jaa, det här är undetecknad när jag går i mål i Mora efter att ha fotvandrat halva Vasaloppet nån sensommar dag för några år sen. Och på söndag blir det ju först Vasaloppet och sedan fem-milen i Holmenkollen precis efteråt i TV. Helgen som kommer nu är ju en fantastisk sporthelg för oss idrottsälskare ! Jag har till och med "tagit ledigt" från dagens motionsrunda för att kunna orka med allt "sportande" i fåtöljen!! Jag kommer säkert att även "pyssla o syssla" med V-75 tipset ochså till i morgon. Ingen Harry Boy här inte !
                        Idag fick vi ju en medalj till, en av silver på herranas stafett. Dock trodde jag att vi skulle ha chans på en guld dito när Richarson fick sånt försprång på norrmannen på första sträckan. Tyvärr så hade inte Olsson eller Södergren nån vidare form så scenariot blev som befarat o icke önskvärt, spurtduell med Nordhug. Det retar mig lite grand för avståndet på första sträckan var 24 sekunder till norrmannen.
                   I morgon kör damerna 3-milen i fristil ! Heja Kalla o kompani ! Kommer Björgen att avsluta med en Nordhuggare eller dra  sönder fältet. Jag tror nog i så fall på det sistnämda.   Trevlig helg o håll entusiasmen uppe, det mår hjärnan o kroppen bra av !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0