Mer snö i morse...


...... men nu är den nästan borta ! Och 5 grader plus har det blivit ute, Carpe Diem för attan ! Det gör jag genom att städa o blogga och o mysa efter mitt vårprogram ang. motionsdagar, städa är ju motion, fresten ! ! Vad kan jag göra åt vädret ? Framtidstro har jag på en jord som är 3,5 miljarder år och där människan funnits i ca 8.000 år. Och faktiskt med facit hittills och om man tänker på att vi nu levande lever en otroligt liten del av dessa föregående 3,5 miljarder år utan "undergång" så tänker inte jag oroa mig för allt" ! O det gör jag inte heller ! Däremot kan man ju ha åsikter om bl.a. dagens "ensidiga domedagsretorik" i nästan"lobbyistisk anda" som skärrar upp människor vare sig det är "supersnö-stormar" eller jordbävningar ! Och japanerna är väl jordens mest drabbade folk bl.a. p.g.a. sitt "geologiska läge". Japanerna har jag stor beundran o empati för för att dom alltid kommer igen ! Gnällare om hur hemskt det är i Sverige har jag varken det ena eller det andra för. Ibland skulle jag " kunna emigrerar" o sätta mig o lyssna o diskutera med folk som verkligen har det svårt och anledning att oroa sig för det mesta. Men är man "inte bortskämd" så gör man nog inte det i samma utsträckning som t.ex. i Sverige!
                    O i morgon går jag ut på min motionsrunda ! Sen får vädret vara hur det vill ! Sen har jag styrketräning. Sen cyklar jag till stan o fikar med kompisar o handlar en del. O emellan lyssnar jag på musik o bloggar ! Som alltid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0