Skönt o ta sin runda igen!


                 O skapligt väder var det och rundan gick bra trots lite träningsverk sen vandringar över "stock o sten" ! Men kroppen och höften återhämtar sig fort !  Som vanligt brainstormades det under motionen. O då kom jag att tänka på ett ord som passade bra för en som tänker på många ! Jag har sagt det innan ! Det är lätt att få "prestationsångest av otillräcklighet"  i sammanhanget ! Ordet är OMHULDA ! Det ordet passar bra när man tänker på anhöriga, kompisar o rötter ! Och visst omhuldar jag mig själv till glädje för dom jag omhuldar, antas det !
               Jaa, nu närmar sig sommaren och när jag tittat på en 10-dagars prognos så ser det inte så tokigt ut. Men i morgon skulle det tydligen bli regnskurar hörde jag nu på Örebro P 4 . Och sen sas det på radion att om man drack en 4-6 koppar kaffe om dagen så kunde det enl. svenska o amerikanska undersökningar "hindra" svårare prostatacancer. Så ungefär efter vad jag kom ihåg ! Och gatan som visas heter storgatan och i morgon skall jag gå att klippa mig kl två !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0