En har framtiden för sig...

Följande rubrik såg jag igår på Svt-text -100-ÅRING SPRANG MARATON I TORONTO- ! Jaa,mitt i alla domedagspredikningar o negativism i dagens medier, vilket sprider sig till "folket", så är det ju härligt för en optimist-konsulent att läsa sånt här ! Och när det gäller ordet optimistkonsulent så läser just nu min ena syster o svåger, och skriver även av, min fars dagböcker från bl.a. 40-talet. Av dom framgår bl.a. när det gäller mig  att jag även på den tiden var optimistkonsulent o livsnjutare. Bl.a. tyckte jag att det skulle bli härligt att gå till skolan för första gången. Och när jag hade fått min första skärmmössa så fick min mor gå ut med mig på en promenad för att förevisa mössan. Tyvärr mötte vi ingen som jag fick hälsa på men plötsligt hade jag fört handen till mössan och sagt goddag herr Svensson. Min mor hade förvånat tittat sig omkring, såg ingen . Jaa, med fantasins hjälp så fick jag stolt förevisa min nya skärmmössa !
                Idag skulle det blivit boule men det gick ju inte dels p.g.a. regnet o dels för att det skulle komma en och slimma upp min data efter mina behov. Tyvärr ringde ringde dom från firman och sa att min " mentor o installerare", som skulle slimma upp det jag är intresserad av, var sjuk !
                            På tisdagar brukar jag veckohandla ! Det ämnar jag göra i full regnutrustning ! Sen blir det till att städa o plocka undan, cykla lite på min "innomhuscykel" o gymnastisera, lyssna på musik i datorn o sjunga o gnolamed, titta på play o champions-Leage. Carpe deum var det ! Utan oro o negativism !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0