Det är kul med gamla kort !


                   Kan ni gissa vilket år som det såg ut så här i tivedenskogarna. Om ni inte vet var tiveden ligger så gå in på google, nån " jäkla ordning får det va" !  Fresten jag läste i min fars dagöcker att  julen -48 inte var vit i Örebro/ Gällersta ! Jag har ju med stor iver följt olika fem-tiodygnsprognoser på datan från olika bolag. I bland är dom alldeles fel ! Än är det si o än så o sen blir det si igen ! Idag hade en av kvällstidningarna en prognos 30 dar framåt . Det lovades värme tyckte jag o säljer bra gör det säkert, sen kommer det väl nått om växthuseffekten ?. Jag brukar säga så här när jag är ironisk " Dom kan ibland inte ens sia rätt i en 3-dygns prognos hur kan dom då döma ut jorden på 100 år vädermässigt" Och glöm inte att vi haft 7  cykler under 600 000 år som växlat mellan värme o kyla, "oavsett bilar o annat otyg" på jorden. Det här med lobbyism o media styr mycket ! Domedagsprofeterna får ju företräde, säljer mest ! Dom andra som är mer positiva göre sig icke besvär !
                         Oj, vad jag njöt igår när Schweinsteiger slog in den avgörande straffen mot Real Madrid ! I lejonets kula. Vad tränaren Mourinho skyllde på den här gången ! Otur! Om det är nåra som hade otur  så var det Barcelona mot Chelsea ! 4 stolpträffar o 2 i ribban !
                      I början av november 2006 fick kung Bore en " lidnersk knäpp" . Torsten, som är på bilden, och undertecknad fotvandrade som sagt i tividenskogarna ! Jag kommer inte ihåg om det blev några domedagspredikningar ang. vädret !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0