En ger sig aldrig...


                  ...Jaa, nån gång förståss men det har jag ju ingenting att bestämma om ! Det retar mig ju lite ! Men att tro på det man gör och sitt eget Carpe Diem kan säkert förlänga livet ! Visste ni fresten att fånga veckan heter nånting sånt som Carpe Septimanam. Inte helt lätt för romarna räknade inte " veckorna" som vi gör enligt lexikon. Även i fall dagarna går väldigt fort så säger jag Carpe Diem med framtidstro, rötter, anhöriga m.fl. " roligheter" !
                      Idag var det ju regnkläder på ! Ibland uppe på höjderna blev det snöblandat och det blev lite vita fläckar i skogen. Temperaturen stiger dock enligt min temometer här hemma, så nån snö i natt blir det väl inte som lovats. Men kalluften kanske sveper ner senare ?
                    Brynäs blev ju svenska mästare till slut men vad Skellefteå missade målchanser i första perioden speciellt. Och när Brynäs fick 1-0 blev jag lite snopen ! Men målet var ju fantastiskt och jag gratulerar Brynäs !
                   I morgon skall jag och andra på uppvaktning till en pensionärskamrat som fyller 80. Tänk att få komma upp i den åldern o vara vital, det är bara o gratulera, sug på den ! Apropå ålder ja! På mannkänguppviningen( pensionärer)  i onsdags på månadsmötet i pensionärsföreningen fick bl.a. en av damerna stora applåder. Hon visade med grace upp olika kläder ! Hur gammal hon  är ? 93 år ! Sug på den !
                                 Mera, ja nu har jag " hejdat" viktuppgången. Så det blir i fortsättningen  fröer o nötter o olivolja i mathushållningen blandat med det vanliga konceptet ! Och jag drog ner lite på portionena !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0