Från det ena till det andra...


                     Det är bra för " en gammal gube " att ha mycket roligheter i huvet" och via det vara nyfiken på livet i olika perspektiv. Allt från det " praktiska till det teoretiska, tankar o filosofier. I förmiddags tog jag tag i den pågående storstädningen, avslutar i vardagsrummet. Jag tycker det är kul att städa bara det inte går ut över " min personliga touch" och " går till överdrift i perfektionism ", typ. De andra rummen o toaletten är klara sen förra veckan.
                 Vad gör han sen då guben ? Joo, går och sjunger i den lilla kören. Idag sjöng vi bl.a balladen om Fredrik åkare o den söta fröken Cecelia Lind, nu går vi till Maxim, Nu grönskar det ( musik av J.S Bach), flickan hon går i dansen. Ibland i stämmor ! En gång sjöng vi Kalinka på min önskan. Men det är länge sen ! Havah nagilah( israelisk välkänd sång) hade inte varit svår o sjunga . Havah nagilah betyder låt oss fröjdas, hava nerenenah betyder låt oss jubla och t.ex havah nagilah venismechah betyder låt oss fröjdas låt oss glädjas. Jag har hittat en video på youyube där texten står med på videons framsida så det är bara att hänga med orkestern o sångarna/ sångerskorna. Bra sätt att öva sig !
                    Nä ,nu skall jag gå och läsa Nerikes Allehanda, den har jag inte läst ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0