Hä int dumt hä.....


                 ...Jaa, man har ju haft förmånen att ochså bott i Luleå i sin ungdom, kan komma in på olika dialekter ibland, jo men visst ! Efter allt flyttande och varande på olika platser i Sverige så är väl 45 år på samma plats ganska starkt att ha bott oavsett anhöriga eller ej ! Åtminstone för en "nyfiken själ med äventyrslystnad ". Denna " egenskap"  infann sig redan " vid födseln", källa även Pappas dagböcker, men har till tider " blivit nedtryckt" och det var väl bra till en del och för en del ?
                       Det här fotot tycker jag om ! Det är taget 2009 och här sitter jag ibland på em när det är varmt ute . Det här är strandpromenaden längst bort från hamnen mot öster. Jag tittar ut mot  vattnet Stjärnsunds slott o öarna bl.a. Solar gör jag ! Det skall bli skönt när det blir varmt ! Jaa, tiden går så fort ! Om jag får som jag vill så är det en av de sista somrarna som jag tillbringar i Askersund från nu ! Sen har jag tänkt mig att sitta o sola vid slottet i Örebro, i stadsparken, i Wadköping, vid Svartån, i oset (fågelparadis i närheten av Hjälmaren), på Berhrns Arena, i Gällersta, på stortorget..... you name it...
                            Rundan gick bra idag ! Dock var jag inte " riktigt vän" med vänsterhöften. Vilken som vann " kampen", gissa ! I morgon skall vi om det är bra väder " fräscha upp" boulebanan. Träffas kl 10. Kaffe och klot medtages ! Men idag blir det till att se på vetenskapens värld och senare inför Euro Song kontest . Jag har ju alltid tyckt om låtarna från östeuropa på senare år av förklarliga skäl, länderna har ju inte varit med så länge. Saades tyckte jag om förra året men jag tyckte lika mycket om Azerbajdzjans. Baku är ordet " för dagen" ! Där var fresten 15 grader varmt i morse. Dit skulle jag ochså vilja åka ! Och jag blandar inte ihop politik med sport, musik o turism !
                Var det någon som såg " Världens smartaste blötdjur" på Tv2 för några dar sen som handlade om bläckfisken. Om nån hade " smädat mig" och sagt "din intelligens är inte större än en bläckfisks" så hade jag tagit det som en komplimang. Jag trodde inte mina ögon när jag såg dens beteende att lösa problem. Att skruva upp ett lock efter sondering t.ex. var en barnlek. Locket var fastskruvat på en glasburk och innuti låg en krabba ! Jag skall se om filmen nu snart på Tv play ! Helt fantastisk film och OBS det var olika bläckfiskar som " medverkade" ! Inget inlärt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0