Det har jag glömt...

Vadå ! Ikväll spelar ju Sverige o Brasilien en landskamp för " att hylla Råsunda fotbollstadion för lång och trogen tjänst" ! Ny arena blir väl klar i höst ? 1958, då jag var 20 år spelades finalen i det årets fotbollsvm mellan Sverige o Brasilien just på Råsunda fotbollsstadion ! Det var då Peles stora genombrott ägde rum och Brasilien vann matchen ! Och efter vad undertecknad kommer ihåg så var denna match en av de första idrottshändelsena som visades i SVT ! Själv såg jag matchen på TV men kommer inte ihåg var ! Alla hade väl knappt tv på den tiden ? Jag mucka i mars -58 o fotbollen gick ju på sommaren. Kan det vara så att jag såg den i Forsmo ovanför Sollefteå där jag var o jobbade på en fiskodlingsanstalt ??
Jag hade väldig dålig nedskrivning av vad jag gjorde på den tiden och ev. foton fick jag av andra som tog. Har några men hittar dom inte. Det är synd, jag var både i Västerbottens lappmark o jobba o jobbade nog vid 2 olika tillfällen på fiskodlingen som tillhörde Vattenfall ! Var på fiskeriundersökningssfartyget Skagerak i några månader vid ett tillfälle. Kommer knappt ihåg allting som hände efter avslutandet av skolan o efter lumpen !
Ja idag var det strålande väder men enligt man nere i hamnen som jag ofta pratar med på mina motionsrundor " gnälldes det redan över värmen" ! Han pratade om detta ruskandes på huvet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0