Det var ganska bra väder igår...

           Inte så dåligt som dom sa skulle bli här i området. Och i Motala var det inget att klaga på !
                  Baltzar von Platen, tyskättling  som hade del i grundandet av Motala Verkstad och även för Motala som ort. Tiden är början på 1800-talet. Den här utsikten visar Motalaviken och d.s.k. " Baltzar von Platens punkt". Från denna berömda plats målade Von Platen stadsbilden som en solfjäder där alla solfjädrar utgick från denna punkt ! Bra foto tycker jag ! Togs igår vid besöket i Motala.
                Motala ligger ju vid Vättern på den nordöstra sidan. Torsten körde omkring lite i Motala o visade mig omgivningarna. Nämnas kan att Verner Von Heidenstams Övralid ligger 2 mil bort vid Vättern. Där har jag varit med mina föräldrar och med min familj på 70-talet . På utflykt från Hjo eller som avstickare på väg till Kolmården !
        Men Torsten skulle gå till optikern i Motala då och jag köpa kudde o täcke ! Och den här stolen köpte jag ochså. Höj o sänkbar . Den var så skön att sitta i och kostade 225 kr men priset var från början 900 kr . Sen kom jag hem på kvällen och satte ihop stolen som var i flera delar. Det var inte helt lätt o några svordomar fälldes på vägen innan den " blev till" ! Väldigt skön att sitta i ! Fynd för ryggen bl.a. Så skinnfåtöljen har fått flytta på sig !
                   O solen lyser ute  nu kl 17:30 ungefär. Det var märkligt !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0