Det är inte konstigt man undrar !


                     Jag har ju sparat det här med dagens Tour De Skie tills nu. När jag idag har sett svenskarna o svenskorna  skidåkning undrar jag varför dom ganska ofta har sämre glid än andra nationers åkare. Hellners skidor var ju t.ex en katastrof och inte var de andra svenskarnas o svenskornas glid särskilt bra heller. Inte ens Anders Blomkvist på SVT kunde låta bli o ifrågasätta  detta faktum. Lojalitet med vallateamet skall inte dras in absurdum. Jag vet att andra nationer misslyckas nån enstaka gång ibland, men det svenska vallateamet har misslyckats för mycket ! Ruggade skidor är ju viktigt att få rätt med när väderleken är som den är ! Här konstaterar jag att det svenska vallateamet har misslyckats ! Misslyckas man " en gång på jobbet är en sak" men att misslyckas flera ggr. under t.ex. Tour De Skie är inte bra ! Löparna förlorar både pengar o poäng o självförtroende, anser jag ! Och snälla Charlotte Kalla ! Din omsorg om vallachefen Poroma är beundransvärld men genomskådbar. Ryt till o säg vad du tycker !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0