I dag blev det full fart !


                    Det här problemet löste jag genom att knalla in i skogen vid sidan o gå vidare på rundan. Trots flera plusgrader, även i morse så ligger fortfarande glansis kvar på några sträckor ! Full fart var det ja ! Ville testa och få upp den låga pulsen. Allting ok ! Och även  vänsterhöften hängde med . I Idag hörde jag inte ett enda fågelljud i skogarna. Först när jag kom ner till strandpromenaden blev jag " utskälld" av en skata !

                   När jag kom ner till området kring strandpromenaden så syntes det inga änder o ingen vit anka. När jag senare anlände till hamnbassängen så fanns dom där i vattnet mellan kioskerna o landskyrkan. Vad berodde tystnaden i skogen på o varför bytte änderna plats ?  Skall det bli kallare och kommer det ett nytt "fruktansvärt monsteroväder " !  Jaa, här om dan, i någon av tidningarna, var det en rubrik vars like jag ej skådat ang. just kommande väder, oväder ! Undrar om de " sensations sökande  journalisterna " sett sig om i världen " ?
                       Sen kom jag ju hem vid 11-tiden efter att bland annat tagit en brant backe i staden i full fart ! Efter 10 minuter hemma provade jag pulsen. Då var den på 69. Jag vet att när jag går fort så har jag väldigt svårt att få upp pulsen till 100. All right, efter ytterliggare 5 minuter var pulsen nere i 61 ! Och nu efter ätande och lite stillasittande är pulsen 50 ! Då kan det ju förstås vad den ligger på när jag vaknar på morgonen, jaa 40- 45 ca !
                I kväll blir det först Antique Roadshow ( Amerikanskt gamla prylar program) och sedan vid 23-tiden VM-semifinal i junior-hockeyn från Kanada mellan Sverige o Finland, en höjdare ?!. Detta innebär att det blir sovmorgon i morgon ! 5-6 dar räcker att motionera i veckan ! Innan dess idag blir det bl.a. läsning i boken om Jerusalems historia. Den är precis så bra som jag väntade och berör perioden från Jerusalems förstörelse år 70 efter Kristus tills 6-dagars kriget på 1970-talet ! Jerusalems historia är som världens i övrigt, ganska förskräcklig på nått vis en strid mellan ont o gott, överdrifter o skrönor och religionerna, judendomen, kristendomen och islam, lika mycket på gott o ont ! O lite " tusen o en natt" över det hela. O hur många ggr staden blivit erövrad kommer jag att ta reda på nu !
             Och enligt Varldens historia på nätet har Jerusalem på 3000 år attackerats 52 ggr, erövrats 44 ggr belägrats 23 ggr och jämnats med marken 2 ggr då bl.a. år 70 efter Kristus ! Och jag har som sagt varit i Jerusalem och skulle gärna åka dit fler gånger men det är en senare fråga. Har annat i vänten först !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0