Oj,oj, oj , vilken rysare !

Idag vakna jag 9:30 ca ! Det gjorde jag gärna efter nattens rysare mellan Sverige o Finland i junior-hockey-vm ! Men ork att se Ryssland o Kanada hade jag ej ! Och där vann ju Ryssland med 6-5 efter att ha lett med 6-1 ! Så Sverige o Ryssland möts i final som ochså går sent !
          Ja, Sverige, Tre Kronor gjorde det igen,  vann på straffar efter att ha kvitterat till 2-2 i " sista minuten" ! Det är starkt och var rättvist !
               I dag har jag så kallat " inre tjänst". Ämnar dock gå att handla i em. I blåsten ! Vädret ja ! Som jag såg det på en tio-dygns prognos skall det väl bli kallare ?  Hur som hellst så är det idag -45 grader i Galena, Usa ! I La Rioja, Argentina var det + 28 ! Är det så konstigt att det " stormar i världen" ? O i Askersund är det +2,3 blåsigt som sagt och regn. Och idag får vi hoppas att valla-teamet hittat rätt med vallan i Tour De Skie för snart drar sprinten i gång !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0