En undrar ju ibland..

...om vi blir " ännu mer i vägen" nu när vi blir äldre o äldre ! O när vi blir riktigt gamla så belastar vi akutvården o landstingen ännu mera !? O på samma gång eftersträvar de som är yngre " evigt liv o noll sjukdomar" !? Det tänkte jag på idag när jag träffa en  man, pensionär och svampexpert m.m., när jag gick förbi stället där jag ochså brukar plocka blåbär ! Denna skogskompis heter Christer och har samma intressen för natur som jag " och tankar om livets positivitet " Sen följde Christer med mig en bit på rundan och visade mig längs vägen på en svamp som heter kantkremla. Snart kommer det ochså mandelkremlor ! I augusti  skall vi ha sällskap ut i skogen o plocka svamp ! O då får jag lära mig ännu mer om dessa. Christer har även bott på Island, nån tid, och förklarat för mig innan varför inte alla isländskor var blonda ! Det berodde på att de isländska vikingarna gärna tog mörka kvinnor med sig hem under sina härjningar ! Sen när vi kom förbi ett ställe stod det en rullator på vägen ! O en liten bit in i skogen stod en dam o plocka blåbär , säkert 10 år äldre än jag ! Jaa, jag ser ju väldigt lite yngre plocka blåbär o svamp m.m. Lite undrar man ju varför !
                 Christer berättade följande för mig som han läst eller hört nånstans ! En pizzeriaägare i Stockholm eller nån annan stad behövde anställa någon. Nån i 20-års åldern utan arbete gick bra. O ge honom chans o gå bredvid nån vecka eller så. Efter 2 dar ville han inte vara där längre ! Varför, det var för jobbigt !
                  Nån som har fightats idag är undertecknad som har " en fight" med ett ryggskott. Om nån tror att det hjälper att " ligga i soffan o dricka öl o äta ett kilo chips o skylla o skälla på Jan Björklund "så tror dom fel ! Det är ingen bra metod, hjälper inte mot det mesta här i livet. Jag har haft ryggskott förr. Man skall röra på sig och använda sig av övningar ! Finns videos på nätet som visar dessa övningar. Idag verkar det stå " oavgjort mellen undertecknad o ryggskottet" ! O undertecknad kommer att vinna, det vet jag ! "Ont krut förgås inte så lätt" ! 
     Jag gå nästanr alltid genom norra kyrkogården när jag går mina motionsrundor som idag gick skapligt som sagt ! Att gå här igenom ger mig en slags känsla ang. "vad livet går ut på, ett slags konstaterande av den verklighet som alla människor borde sätta ner foten angående" Kanske dämpar en del ångest ? Jag själv kommer ju att i Örebro " öka min gemenskap med katolska kyrkan" o det kommer ochså att vara socialt viktigt för mig ! Liksom att sitta o" be och hurra" på Berhn Arena o i ishockeyhallen och att komma närmare " saker som jag aldrig fick fullfölja " ! O kompisar har jag några sen barnsben och fler kommer jag att få bl.a. via kyrkans gemenskap !
                 Det här är från stadsparken i Örebro ! Nästa år SKALL jag hit eller i närheten ! Och jag tar hjälp både "ovanifrån och från jorden" ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0