Det här med åska...

Jag är inte särskilt förtjust i åska om den ligger " precis över mig" ! Däremot är det roligt att se åskans väg över Sverige på åskseiter, radarbilder ! I Askersund har det knappt åskat nått i år ! Jag har precis sett att ett område "står o hackar utanför sydkusten i Sverige". Åskvaningar o risk för mycket regn har utfärdats nu minst ett dygn ! Folk är som dom är men en del är " fanatiskt intresserad av åskan " har jag sett på insändare där folk blir nästan " förbannade om det inte åskat kraftigt hos dom som det lovats" . Jag gör ingenting för att dölja att " åska inte är nått för mig ". Vad är o vara tuff här i livet ? Och vågar man inte visa o prata om att man inte tycker om åska ? Jag tycker man är lika " tuff " om man vågar prata om det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0