Det här vill jag inte förvägra nån.....


                    Att visa kort på mina glada systrar ! Att bli 70 år är väl inga problem om man har det rätta sinnelaget ! Och att då fira detta med bl.a. resa i Tyskland, fotot taget innan Sverige lämnades, o visa svensk sisu, det är väl alla tiders tycker brorsan ! Vi får väl se om det hjälper i morgon i fotbolls-em mot Ukraina ! När det gäller de s.k. experternas tips ang. den så kallade " dödens grupp", Danmark,Tyskland, Portugal o Holland, så visade ju Danmark att allt är möjligt och slog Holland ! Dessutom hade väl ett rättvist resultat mellan Tyskland o Portugal varit oavgjort ? Nu vann ju Tyskland med 1-0 som gläder mig men rätt skall vara rätt enl. min mening. Nederländerna kallar sig ju för Holland , tydligen i sportsammanhang !? Trots detta är Holland en provins i Nederländerna ! Och skall jag gå efter ahnungen som det heter på tyska så hålls det på , förutom Sverige,på Tyskland, numera Holland och Frankrike ! När det gäller ahnungen ang. Frankrike får jag tillägga vielleicht ! Fram med ordboken !
                         När det gäller Tyskland så "hänger man ju upp sig på det förskräckliga autobahn". Men tar man av på mindre vägar så är naturen, sehr schön ! Jag kom en gång farande mot Lübeck så att säga bakifrån på mindre vägar. Glömmer aldrig när vi övernattade på ett tja värdshus. På rummet som jag bodde på kunde man sitta o titta på änder t.ex som simmade inte så långt utanför nästan på samma nivå. Det glömmer jag aldrig ! Tyvärr kan jag inte hitta foton från den resan ! Får gå igenom kistan igen där all möjligt förvaras.Och på kistan står Anna Elerbrockes 1687 ! Det ger ju vissa tankar och fantasier !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0