Fint väder o gott kaffe i Bergakungens sal !

                 Jaa, Garpa Gruva ," Bergakungens sal" har jag ju skrivit om innan ! Så småningom tror jag det blir ett ännu större turistmål ! Allting är nu färdigt ! Kanske den störste eldsjälen i projektet , min kompis Torsten har " lyckats" med att få stöd av både Länsstyrelsen i Örebro Län, kommunen i Askersund  och markägarna Sveaskog ! I dag var Torsten, hans fru och undertecknad ute o inspektera o " städa upp" i gruvan inför nästkommande lördags konsert i gruvan . Trio Lyra skall uppträda liksom förra året med musik från Duke Ellington till Eva Dahlgren. Det här är ju inte alls så stort som Dalhalla i Dalarna men förra året kom det 150 personer. Och musiken blev mycket uppskattad !
               Den här bilden är tagen mot ingången ! Det är Torsten som städar estraden !
                  Och det här fotot är taget åt motsatta håll ! Det är Vivi-Ann som städar ett av borden. Sen drack vi kaffe och hade det trevligt som vanligt ! Men vi kommer att titta till bergasalen dan innan uppträdandet. Och jag skall  som vanligt " tjafsa med otåliga bilister " på parkeringen nedanför ! "Alla tror alltid att dom skall kunna parkera så dom kommer hem först" ! Ganska bra beskrivning faktiskt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0