För er som inte tittar på facebook...

                    ... vill jag inte undanhålla detta ! Jag går ju alltid genom skogarna o längs strandpromenaden i Askersund när jag motionerar. O det gjorde jag även idag för V-75 går i morgon. Då blir det dagobertsmörgåsar ochså som vanligt till begivenheten. Jag brukar alltid ganska ofta säga goddag, goddag, goddag... med vänlig och relativt hög röst när jag går i skogen och vid strandpromenaden för att djuren o fåglarna skall vänja sig vid den ! Här har vi ett resultat. O inte det minsta stressade var djuren när jag sa orden. Nån gång om jag fått syn på rådjur på mycket längre håll så har de stuckit när jag tagit upp kameran !  Jag stod över en minut o bara njöt av det hela. Men då kom några springande, motionärer o då stack dom !
             Och som inte detta räckte så sa jag goddag åt denna skäggdoppingsmamma vid strandpromenaden med unge,ungar? på ryggen ! Dom brukar dyka blixtsnabbt annars ! Vet ni hur en unge ser ut när dom inte är så gamla ! Dom är svart-vit strimmiga. Såg nåra vid bron till Borgmästarholmen för flera år sen. Fotot taget på 20-30 m avstånd ! Med zoom ! Har ingen kamera med teleobjektiv ! Idag har jag haft en väldig tur i mitt " ständiga livsnjutande i vardan" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0