O det blev det banne mig !

Vadå, jo en solig dag. Nu är det ju lite mer moln ute men inge o snacka om ! Skall sola på balkongen har jag tänkt ! Och i går slog Spanien fullt rättvist Portugal på straffar i em-fotbollen ! Portugal " sprang livet av sig " i första halvlek ! Vilket som sagt " straffade sig " !
Ja visst ja, ikväll spelar Tyskland mot Italien i den andra semifinalen ! Lurig historia för Italienarna har imponerat med bra anfallsfotboll. . Men jag håller på Tyskland. Av 2 skäl ! Ungdomligt lag som spelar bra fotboll. Och så " ärar jag" mina 25 procentiga rötter därifrån. Mormors föräldrar var båda födda i Preussen. Hennes farfar var från Nederländerna ! Så enkelt var det, o det har det varit innan ochså !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0