Igår var en annan dag..


                  Jaa idag var det prima liv i "guben" igen. Gårdagen lämnar vi åt sidan som sagt ! Idag tog jag fram " stålhingsten" för första gången i år !  Fotot är taget mot riksväg 50 ! Cykeln var så fin sen jag putsat upp den i källaren för nån månad sen ! Jaa, mera då ! Joo, ett nytt virusskydd för 2012 har tagits emot av datan. Det andra gick ut om några dar ! Sen vurmar jag ju för kosacker, romer, judar , syrianer m.fl. folk. Och även deras musik. Kosacker ja, en av dom bästa serier jag sett i tv på 70-eller 80-talet är Stilla flyter Don efter en bok av en rysk nobelpristagare. Boken/Serien handlar om en kosackby ner över Don. Efter första världskriget och under revolutionen. Spänning, kärlek , grymheter, ja fimen väckte oerhörda känslor hos mig ! Och den här kosackbyn fick ultimatum att välja kommunisterna eller motståndarsidan, de vita ! Valde det senare vilket ledde till oerhört grymma förvecklingar som sagt ! Jag har läst om att författaren till boken fick ändra om den en del för att den skulle passa " stalinismen ". Jag skulle önska att Tv sände serien igen inte minst för de yngres skull !
                          Jaa nu är det snart hockey ! Hoppas Malmö slår Almtuna så får dom kanske "förkvala" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0