Nu har jag fler kort att lägga till mappen barnbarn..


             Lille Kalle o Anna ingår som sagt i avdelningen längtan/ förväntan. En bra avdelning att ha i ens Carpe diem ! Jag har skrivit om det innan att jag förutom solen har en annan symbol, en Ek ! Jag kan i det sammanhanget prata om att min farfars farfar hette Ek o var indelt soldat ! Sen har blom lagts till ! För att leva behöver en Ek, förutom sol, rötter, stam, grenar o blad. En ek kan ju bli tusen år gammal ! Det är ju inte så svårt o reda ut vad som är vad på min ek. Den ingår verkligen i mitt Carpe diem !

                         Jaa, o idag har jag motionerat som vanligt ! O "brainstormat" o haft allmänt kul. För man möter för det mesta kända o okända o snacka med ! Eftersom man , trots det ena eller det andra är, en egen individ  känns det väldigt bra att ha klart för sig vad man vill med sitt liv !  Jag är glad så länge jag kan ta tåget till barn o barnbarn o åka till systrarna i Hjo. Om jag är vid samma vigör när jag flyttar till Örebro så kan jag fortsätta mitt " årskoncept" ! Slumpen styr det mesta ! Det var t.ex. ren slump att jag kom till Simrishamn ! Om det var otur eller tur för barn eller barnbarn, det får ju dom svara på ! Jaa, om inte min mormors familj t.ex kommit till Sverige så hade jag kanske bott i Tyskland med andra gener i mig ! Eller inte levt alls ! Då hade nog barn o barnbarn haft en del andra gener i sig  förutom sin mammas o farmors ! Om det varit tur eller otur får dom svara på ! Trevlig helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0