Tyvärr måste jag meddela följande...


                 Att min kompis sen 2006, den vita ankan har avlidit. Denna strandpromenadens okönte konung och kusinerna ändernas ledare sörjs bl.a. av årets flickvän, fru and ! Jag har inte känt igen mig på strandpromenaden de sista dagarna. Det har varit ovanligt lite änder för årstiden ! Kan det vara så att änder ochså kan sörja ?
                        Hur gick det nu till ? Jag prata med en man som satt på en bänk vid strandpromenaden. Han hade läst i Nerikes Allehanda att ankan hade blivit överfallen av en katt på närliggande hustomt. Folk hade försökt chasa bort katten men förgäves ! Jag har missat det hela när jag läst tidningen.
                 Djurvärlden, är den så mycket grymmare än det tvåbenta djurets värld, Homo Sapiens ? Vi lär nog få lära oss att allt bara inte är vitt eller svart( kattens färg ?) här i världen. Nått jordens Shangri La utan våld lär vi knappast få uppleva trots alla utopiska löften. Att vara realist är bra även för mitt Carpe Diem. Det gör mig inte till negativist !

              Att plocka fram gummihjuls tåget är ett säkert vårtecken sa " gubarna" på hembyggdsgården ! Detta tåg brukar gå mellan hamnen och hembyggdsgården med "hållplatser" längs vägen. Jaa, Melissa du har sett detta tåget. Det var kul att åka med va ?

                    Och på det här populära badet på borgmästarholmen har Melissa badat har jag för mig ! Liksom det badet som Tåtte badade i längst upp vid strandpromenaden ! Oj vad tiden går fort !

                   Och hur man kommer till borgmästarholmen ? På denna lilla bro från strandpromenaden. På den har  jag bl.a.gått med barnbarn, kompisar, systrar m.fl. !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0