Egotrippad eller inte...

..så visar jag gärna ett nytaget foto av mig själv, alldeles dagsfärskt ! Det tog lite längre tid att somna igår p.g.a. den spännande matchen. Vilken match ? Den mellan Tyskland o Sverige i fotboll så klart. Men är det så klart för alla människor ? När vi ändå är inne på sport så spelar Örebro hemma idag mot Västerås i hockeyallsvenskan . Örebro har tappat mot slutet o det skulle vara bra om dom börjar vinna igen tycker jag. Men serien är lång ! Jag kan se matchen på tv !
Pensionäsrmötet i dag var välbesökt och vi hade en kunnig och rolig föreläsare i den i Närke välkända Ann-Marie Hellström som kåserade om sin mors släkt förr i tiden och om orterna Hallsberg o Örebro bl.a. Det var sega o ihärdiga personer förr i tiden och uttrycket nånting liknande " det kunde väret mycket värre " användes tydligen ofta ! Och undertecknad fick ju naturligtvis se " att det var väder ute " idag ochså ! Ett konstaterande som kanske borde göras lite oftare i bl.a. det svenska samhället, tycker jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0