Vilket väder ...

Nu på morgonen var det -7,3 grader i Askersund ! Och sol ! Usch huvaligen så kallt, så kallt. Jag "emigrerar" ! Och imorgon säger " vädersiarna " att det skall bli snö o regn o mildare ". Då " emigrerar väl en del för det " !? Undrar undertecknad ?
Nu skall jag snart gå ut o motionera " o lida över vädret i Sverige som är vida sämre än nån annanstans ". Nämnas kan att det ochså varit kallare för årstiden i några dar, det är knappt jag vågar nämna det ! Tänk på " palmerna" som skall komma ! Och i Sölden i Österike var det världscuppremiär för utförsåkning i går. Där var det väldigt kallt och en snöstorm väntades, " inga palmer i sikte där heller " ! Och nu på morgonen är det -24 grader i Ese-Kahaya i Sibirien eller dess närhet ! " Stackars människor, hur kan dom överleva där " ? Och om några månader så kommer det att vara -40 till- 50 grader i  det området som då tävlar med Kanada och Alaska om att ha kallast i världen ! Kan man inte påstå att vi  i Sverige har " väldigt stor gnällkofficient ", typ Och insikten om  hur andra människor har det i världen,  konstaterar jag som världsmedborgare, är usel !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0