Jaa, vad skall vi filosofera om idag då

Jag konstaterar att det var boulespel i f.m och har sen det utförts " kamerala saker" som enbart kunnat göras på mitt egna ansvar för att " gå i lås " !
Vi håller ju ständigt på " att hänga politiker o myndigheter o andra" för dom inte visar ansvar " ! Jaa, hur är det med oss själva egentligen i ett av de bästa länder man kan hitta just nu trots " negativa politiska lobbyister " Häromdan såg jag på ett inslag i tv, Rapport, att arbetslösa människor tackade nej till s.k. "jobb på golvet", fabriksjobb för att det var för dåligt betalt och för jobbigt ! Fabriken var fylld med "nysvenskar", folk från andra länder, endast 2 " gammelsvenskar" jobbade där ! Och det var inga ungdomar såvitt jag förstod . " Var och en får ta ansvar för sig själv " som det heter men nog är vi lite bortskämda i det här landet !?
Nu skall jag ha inre tjänst ! Bl.a. städa badrummet ORDENTLIGT ! Även det ligger på mitt ansvar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0