Vem skulle inte vilja åka dit !

                Det finns så många länder som jag är intresserad av ! Och detta intresse blir starkare o starkare i " äventyrslystnadens o livsnjutandets spår " ! Tänk o motionera här ! I år blir det ingen resa utomlands, bara inomlands,men nästa år ämnar jag ta tag i det hela. Ja, ja, carpe o crea diem men i mitt sätt o tänka finns fantasi o möjligheter med i det dagliga ! Matterhorn visas på denna bild.  Förr i tiden var det ju" Mallorca  o bad o sol " som lockade, nu är det en mera " kulturell, gemenskaps känsla  " ! Varför Schweiz ? Jag har sysslingar där bl.a. men dom blir nog omöjliga o leta upp. Men jag har foton från 1920-talet på min mors besök där tillsammans med min mormor då ! En av hennes systrar gifte sig med en Schweizare. Jag har foton här innan på bloggen från olika länder, men jag börjar om igen. Och bussresor är det mest jag tänker på, Ja, visst är det spännande o tänka på sånt som går o genomföra utan att sätta men efter ! Positiva tankar, japp ! O vill ni ha reda på mer om Schweiz så är det bara att googla ! Foto Wikimedia commons
               O här har vikartan över Schweiz. Från Google .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0