Det tycker jag det är !

  Om man fått uppleva 75 år som jag har och finner det positivt då har man inga problem med att sitta o filosofera på en kyrkogård ! Jag går ju alltid igenom norra kyrkogården i Askersund när det motioneras antingen motsols eller medsols ! Här har vi minneslunden !
                             Och på den här bänken brukar jag sitta o filosofera emellanåt !
Och från bänken har jag bl.a. den här utsikten ! Det gäller att ha "fötterna på jorden o armarna" mot himlen ! O tänka på vad som " är självklart o inte självklart " här i livet ! Är det t.ex. så självklart att precis jag skulle födas ! Men alla som föds, oavsett vad som händer och hur dom har det, vandrar  nog samma väg ! Vare sig den " blev kort eller lång " ! Ibland får man sätta ner foten o se saker o ting som det är, vare sig man har framtidstro eller inte ! Men jag har hellre framtidstro i realismens tecken än " ständig ångest över sånt som komma skall " !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0