En av livets kryddor, anhöriga o kompisar !

Jaa, idag har en av mina kompisar, Christer o undertecknad varit o plockat svamp i storskogen i Askersunds omgivningar. Vi tar väl huvudpersonerna först !
                     Här har vi kompisen Christer, en verklig svampkännare !
               O den här mannen, undertecknad, är inte alls så stor svampkännare, men det går alltid att lära sig  mer om man har en bra lärare !
                   Och vi var och plockade svamp i ett område med en sjö i närheten !
   En väldigt stor myrstack gick vi ochså förbi ! Och Christer visste ochså mycket om myrorna och dess betydelse !
  Så småningom åkte vi hem igen och jag blev avlämnad vid huset där jag bor ! Och här är resultatet, mums, mums ! Och nu har jag förvällt dom enligt alla konstens regler och nedkyld har svampen lagts i plastpåsar o in i frysfacket ! Det blir nått att ha på Dagobertssmörgåsarna till lördagens sportbegivenheter !
            Och den utlovade åskan verkar utebli ! Vädersajten som utlovade detta har ändrat sig ! Påstår att det är 0 % sannolikhet i stället för 50 % ! 
 Vad är det här då ? Ett spindelnät. Spunnet mellan 2 trädstammar. Jag  trodde jag fick med spindeln men den försvann i solstrålarna !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0