Jaa, det gör jag !

              Vårdar mina rötter ! För utan dom kan inget träd växa ! Liksom inget träd kan växa utan grenar o skott !
Och 1 augusti 1904 föddes min far Nils i Fellingsbro, Västmanland !  För att sedan flytta til Nås, Dalarna där han växte upp. Och det är  i Nås som min far hade sitt smultronställe, det vet jag !
             Nostalgi o snyft, nähä ! Verklighet som naturligtvis präglat mig ! Och vad tittar vi på min far och jag ? Omkring 1940-41 ! Troligtvis på trappen till villan i Långängen, Stocksund, Stockholm ! Kan det vara ett flygplan kanske ! Och det är kanske där mitt intresse för flyg blev till ? Som senare utvecklades i sommarstugan utanför Hjo ! För över den och Vättern har jag sett alla plan från J 21 tvesjärten till J 37 Viggen innan F 6 Karlsborg las ner !
                    Jaa, idag tänker jag på min far ! O det gör jag med glädje !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0