Vi har vår fjällvärld..

  O Frankrike, Spanien o Andorra har Pyreneerna ! Just nu har jag tittat på det 1 avsnittet av 3 om denna begskedja ! Och jag hittade dessa godbitar på Tv-play ! För dom har sänts innan ! Och för inte så länge sen, nått år eller så såg jag naturserien Det vilda Frankrike. Det är väldigt bra att se t.ex. naturprogram från Europa för man tror nog ibland att vår fjällvärld är unik p.g.a.  sitt djurliv ! Men så är det ju inte " man blir lätt hemmablind " ! Jaa, när jag såg serien Frankrikes vilda djur så tänkte jag spontant, finns det sådana här djur i Frankrike  ! 
          Jaa, i Pyreneerna har man ju ochså haft samma problem ! Att en del djurarter varit nära utrotning p.g.a. t.ex tjuvjakt ! Men att vissa arter kommit igen ! Och detta gäller även fåglar ! Frågan är, vilken art på jorden som är den grymmaste !? Det vet vi ju egentligen !  Foto från Commons wikimedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0