Nu kommer en spännande helg igen...

O sen blir det ju ännu mer helger ! Hopp o förtröstan var det ! Och det känner jag i min färd genom livet ! Med fötterna på jorden o armarna mot himlen ! Och hade jag vantrivts med livet så hade jag stått för det ! 
           Och det är lika viktigt att framhålla dom som är nöjda som dom som inte är det ! För vi människor tacklar inte tillvaron på samma sätt, inte ens dom som har exakt samma tillvaro oavsett om dom är rika eller fattiga ! Eller sjuka eller friska !  
            Idag är det ju fredag ! Och att bara veta det är en bonus i den ålder jag befinner mig ! Nää, 75 är väl ingen ålder men ...jaa, tänk efter !
             Här konstateras o tycks ! Och gnälls inte efter mitt sätt och min situation ! Det är skillnad på att konstatera o tycka än att gnälla ! Gnäller man så blir energitappet o negativiteten betydligt större, det är min uppfattning !
              O här körs det med raka rör !
 
Jaa, nu har jag åter en spännande helg framför mig ! Det scenariot tror jag på ! V-75 kommer ju i morgon ! Hade ju framgång förra lördan med tipset ! Var fem som fick 1800 kr var ! Men jag tippar ju för mig själv ochså ! Men det finns annat som är spännande i tillvaron som inte har med pengar att göra , om man inte har förstora pretantioner !
               Och hade jag " skådespelat  " över min tillvaro så hade jag nog inte visat vem jag  är och stått upp för det i ord o bild t.ex. de senaste 8 åren !
            Köpet av julmat o skickandet av post är avklarat ! Nu skall det gås en motionrunda och inhandlas en trisslott som skrapas i morgon efter V-75 loppen på TV. Ny tradition ! Ja V-75 går ju på Bergsåker i morgon ! Det är en omgång som nog är mindre kvalite på !? För på måndag går det en X-tra V-75 på Solvalla , uppesittarkvällen !  Troligtvis inverkar det på morgondagens V-75 ! Ha en bra helg !
                      Det tycker säket mina kära systrar ochså  ! Att ni skall ha en bra helg ! Fotot taget 14 juli i år !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0