Sport, sport, sport !

Det blir ju mycket sport på helgerna ! Vintersporter o fotboll ! Men nu gör väl fotbollen i England ett vinteruppehåll ? Jaa, i 10 dar  ! Efter nyår !
          Arsenal ja ! Mitt favoritlag i England är nu serieledare igen ! Efter att ha slagit Newcastle borta igår med 1-0 ! Utan skadade Ramsey o Özil ! Men med det spelprogrammet som Engelsk fotboll har så måste dom ju ha breda trupper !
      På skidfronten ! Glädjande att damerna i alpint fortsätter visa bra form ! Lindell-Vikarby leder storslalomcupen före Maria PH !
    I Tour de skie så vann Halvarsson fristilssprinten o Anna Eriksson damernas ! Björgen åkte dit , men hon tar väl hem hela touren tävlingen ?! Uppläggen mot OS verkar vara olika hos åkarna ! Det är lite ointressant i år med Tour de skie ! Inga av de bästa svenska åkarna totalt är med, varken Kalla eller Hellner t.ex. ! Och sen hoppa ju en av mina personliga favoriter Justyna Kowalczyk av ! Tjejen som för det mesta , nu ochså dessutom Kalla, får slåss mot en drös norskor !
  V-75 då ? Hade jag fått in en sjua så hade jag blivit miljonär ! Men jag fick inte ens in 5 rätt ! Nothing !
 
           Idag då ? Jaa, inga lopp i Tour De skie idag men en intressant match mellan Ryssland o Finland i juniorhockeyn ! Börjar 15.00 Och själv blir det motion i det gröna innan dess ! Det är viktigt efter " den i soffan " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0